[TYPO3-UG Dutch] Datadump nieuwsberichten

Jacco van der Post jacco at id-internetservices.com
Wed Jul 20 10:12:45 CEST 2016

Hoi,

1. Het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt. Wil je de berichten in
een andere TYPO3 installatie importeren, dan kun je de berichten
exporteren, door met rechtermuisknop in de paginaboom op de nieuwsfolder
te kiezen voor exporteer als .t3d. Het handigste is dan wel dat dezelfde
news extensie versie wordt gebruikt.

Wil je velden met inhoud exporteren voor een andere toepassing, dan zou
je een tool als phpMyAdmin kunnen gebruiken. Vaak biedt de webhost dit
al gratis bij je hostingpakket aan en kun je hiermee de database
eenvoudig bewerken. Kies in phpMyAdmin dan voor Exporteren, draai een
SQL en kies de gewenste opmaak (bijv. CSV voor Excel). Mocht je tt_news
gebruiken dan bijv. SELECT * FROM `tt_news`

2. Nee

3. Ja

4. 2 minuten

5. Haha