[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 Agency Meet Up, Utrecht (1 Oktober 2014)

Jeroen Vermolen j.p.vermolen at gmail.com
Fri Oct 3 22:07:55 CEST 2014

Hoi allemaal,

Ik vind het goed te lezen dat er hier in Nederland weer aandacht wordt
besteed aan de populariteit van TYPO3 in Nederland. Maar laten we dat nu
ook eens doorzetten, we praten erover op meetings maar daarna hoor je
weinig tot niks meer.

Wat ik zo lees en kan zien van de stickie notes op mijn telefoon (was zelf
helaas niet aanwezig) zit ik redelijk op een lijn met de rest van de
community.

Ik ben (ook) van mening dat de learning curve te hoog is. Ik denk dat de
dingen die TYPO3 zo krachtig maken het juist ook ingewikkeld maken,
bijvoorbeeld het templaten met TS maakt het erg flexibel, maar ook erg
ingewikkeld.

typo3.nl is in mijn mening outdated en kan een update ondergaan. Wellicht
kunnen we, met goedkeuring van de beheerders en als iedereen zich wilt
inzetten hiervoor, met zijn allen een kleiner deel van de site pakken,
zoals documentatie, design, nieuws etc, om in elkaar te zetten en bij te
houden. Uiteraard onder goede afspraken, zoals bijvoorbeeld geen eigen
reclame neerzetten etc.

Wat ik als laatste wil vermelden is dat ondanks we in de zakenwereld
allemaal concurrenten van elkaar zijn, dat we ook allemaal met TYPO3 bezig
zijn, en dat we dus ook samen aan zouden moeten werken het TYPO3 beeld naar
buiten moeten brengen: mensen inspireren om te delen.

Groetjes,

Jeroen