[TYPO3-UG Dutch] UTF-8

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Mon Jul 14 11:23:05 CEST 2014

Hoi,

On 14-7-2014 10:35, Ronald Wopereis wrote:
> gevonden !
>
> ligt idd aan WFQBE
>
> stukje code uit tx_wfqbe_connect::connectNow() :
>
> *            $h = NewADOConnection("mysql"); // TODO: correct this for DBAL
> compatibility*
> *            $resultConnection = $h->Connect(TYPO3_db_host,
> TYPO3_db_username, TYPO3_db_password, TYPO3_db);*
[...]
> blijkbaar wordt setDBinit niet meer gebruikt in 6.2 ?
> in 4.7 was het al niet meer mogelijk om iets anders erin te zetten dan "set
> names utf8;"
>
> ik merk nu dat NewADOConnection dit niet automatisch overneemt,
> dus nu vroeg ik mij af hoe je dan kan meeliften op de automatische dbInit
> settings van TYPO3 6.2 (zoals de genoemde query "set names utf8;")

Deze extensie gebruikt wel een enorme doe-het-zelf aanpak voor de
database toegang. Door gebruik te maken van het databaseConnection
object ($GLOBALS['TYPO3_DB']) krijg je gewoon de correcte connectie. Als
er tabellen volgens de DBAL configuratie in een andere database staan
worden die keurig gebruikt bij query's.

--
Jigal van Hemert
TYPO3 CMS Active Contributor