[TYPO3-UG Dutch] tt_content teksten tonen uit andere database

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Sat Apr 19 08:04:15 CEST 2014

alternatief voor DBAL is om even een linkje te maken naar de andere tabel
zelf,
in mysql kan dat via ENGINE=Federated;

hieronder een voorbeeld met lokale tabel 'Joop' op server A die verwijst
naar remote tabel 'tt_content' in database (schema) "oudetypo3db" op server
B:

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `Joop` (
  `ID` int(4) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `Omschrijving` varchar(255) NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`ID`)
) ENGINE=FEDERATED  DEFAULT CHARSET=latin1
CONNECTION='mysql://dbusername:dbpassword@dbhostname/oudetypo3db/
*tt_content*';

dit kan nog veel simpeler wanneer je oudetypo3db en de huidige typo3db op
dezelfde host draaien,
dan kun je namelijk selecteren SELECT * from oudetypo3db.tt_content ;

hope this helps,

http://about.me/woepwoep