[TYPO3-UG Dutch] fluid Template layout

"HocomAdvies [  Wiechert Hooghwinkel "HocomAdvies [  Wiechert Hooghwinkel
Tue Apr 8 20:58:29 CEST 2014

Arnold,

Bedankt voor je tip. Dat heeft goed geholpen weer verder te komen. In ieder geval heb ik nu <f:render section="content" /> in de template staan dat geeft nu de drie kolommen met inhoud weer (alleen niet naast elkaar maar onder elkaar ... nog wat css gestoei dus, denk ik).
Ook een andere layout met 1 kolom werkt nu. Het begint al een stuk duidelijker te worden.

Overigens vindt ik de opzet zoals typo3buddy heeft met allemaal templates voor header, footer, etc, etc. Niet echt handig ik zie meer in het gebruik van TS_config.ts files die via de template worden opgenomen. Lijkt me ook met evt. hergebruiken of back up handiger dan allemaal templates.
Maar dat is het leuke van Typo3 er zijn meer oplossingen mogelijk.

Wat me opviel was dat bij gebruk van: <f:format.html>   om de afbeelding <figure class="csc-textpic-image csc-textpic-last"></figure>
komt te staan bij gebruik van <f:format.raw> gaat het wel goed.
Wanneer gebruik je dan <f:format.html> Dat is me nog niet echt duidelijk. Er zijn nogal wat viewhelpers :)

Met groet,
HocomAdvies

Wiechert.
Op 8 apr. 2014, om 17:40 heeft A.O. van bruggen <otto at webspinnerij.nl> het volgende geschreven: