[TYPO3-UG Dutch] White pages problemen na Debian update

Pascal Cramer pascal at roguesheep.nl
Wed Nov 20 15:09:43 CET 2013

Hallo Wiechert,

bij de (her-)installatie van een extensie wordt de inhoud van een tabel
niet weggegooid tenzij expliciet opgegeven in het update script (anders
zou het updaten van de extensie zelf natuurlijk ook lastig worden ;-)
Als de tabellen dus nog in de DB zitten zou de installatie dus goed
moeten gaan en is een import/export via phpMyAdmin (o.i.d.) niet nodig zijn.
Zelf zou ik dit wel eerst uitproberen in een ontwikkel- of
kopie-omgeving en altijd vooraf een backup maken zodat je eenvoudig weer
terug kunt.

Over welke instellingen heb je het?
Veel (installatie-specifieke) settings staan in de TypoScript templates
maar als het goed is staan die er nog steeds.
Daarnaast de Extension-configuration, deze staat in de localconf en
blijft daar ook staan ook als een extensie wordt verwijderd. Bij
her-installatie zullen deze waardes dus 'opgepakt' worden.

Als je de tt_news plugins op de pagina's niet hebt aangepast moeten hier
ook de (flexform) waardes staan van voor de TYPO3-update.
Na installatie van de extensie kun je deze elementen ook weer aanpassen
(zonder de EXT krijg je een foutmelding als je ze opent voor aanpassen)

Volgens mij moet t dus niet al te moeilik zijn maar nogmaals: test het
eerst op een niet-kritische omgeving en zorg dat je backup hebt.

Groeten,
Pascal

ps had ik al gezegd dat je een backup moet maken voordat je aan de slag
gaat? ;-)