[TYPO3-UG Dutch] Problemen bij het creëren van een nieuwe website

Pierre Schavey pierre at schavey.be
Wed May 15 12:32:37 CEST 2013

Hi

Ik slaag er maar niet in een nieuwe website te creëren, ik mis iets
essentieels maar kan niet vinden wat. Help!

Werkwijze:

·         Ik start de online demo site van Typo3 (demo.typo3.org) en log in
als admin.

·         Ik kopieer de root-pagina ‘Welcome to Typo3’, hernoem ze ‘Test’ en
maak ze ‘Enable’d.

·         Binnen Test creëer ik 2 nieuwe pagina’s: ‘Blad 1’ en ‘Blad 2’ en
maak ze ‘Enable’d.

·         Binnen ‘Blad 1’ creëer ik ‘Blad 1 1’ en maak ze ‘Enable’d

·         In elke nieuwe pagina plaats ik wat tekst in de ‘Normal’ kolom

·         Bij het tonen van de Test homepage zie ik Blad 1 en Blad 2 in het
horizontale menu staan

·         Bij het tonen van Blad 1 zie ik Blad 1 1 in het verticale menu
staan

·         Als ik echter vanuit de Test homepage naar Blad 1 of Blad 2 wil
gaan krijg ik de fout: 404 Page not found.

Hetzelfde doet zich voor als ik werk op mijn lokale installatie. Ik zie
blijkbaar iets over het hoofd, maar wat?

Waar kan ik goede referenties vinden over het maken van templates (voor
relatieve aanvangers) voor een recente versie van Typo3?

Veel dank voor een antwoord!

Mvg

Pierre