[TYPO3-UG Dutch] Default language

Mark Kuiphuis typo3 at markyourweb.com
Thu Jan 31 00:47:02 CET 2013

Heb dan geen ervaring met de Introduction Package, maar ik stel de taal
altijd op 2 plekken (1 voor de frontend en de ander alleen om het iets
mooier te maken in de backend).

Voor de frontend:

In de root template van de website:

config {
	locale_all = nl_NL.utf8
	language = NL
	sys_language_uid = 0
}

en voor de backend, om niet [Default] als taal te krijgen:

Ga naar de PageTSConfig van de hoofdpagina in de boomstructuur
Voeg daar het volgende toe:

mod.SHARED {
	defaultLanguageFlag = nl.gif
	defaultLanguageLabel = Nederlands