[TYPO3-UG Dutch] cookie wet

Ric van Westhreenen | alterNET Internet BV ric at alternet.nl
Fri Nov 2 11:19:54 CET 2012

Hi Rutger,

Op het TYPO3 Congres presenteer ik een oplossing die wij inmiddels bij een
groot aantal organisaties hebben toegepast. Dit is een serverside
oplossing, en geen clientside. Daarnaast is deze oplossing als eerste
officieel goedgekeurd door Stichting Accessibility als zijnde een
toepassing die 100% voldoet aan de Webrichtlijnen.

Zie hiervoor ons nieuwsartikel op de alterNET website:
http://www.alternet.nl/nieuws/cookiewet-module-alternet-voldoet-officieel-aan-vereisten-webrichtlijnen/

De module is nog niet vrijgegeven, maar kunnen we uiteraard wel ook bij
jullie installeren. Neem gerust even buiten de lijst contact met mij op
over kosten en mogelijkheden.

Ric (078-635 1200)

Op 2 november 2012 10:59 schreef Rutger Rek <r.a.rek at tudelft.nl> het
volgende:

> Voor januari moeten wij een technische en generieke oplossing
> implementeren die tegemoet komt aan de regels van de Nederlandse cookiewet.
>
> Op dit moment hebben we al een prototype waarbij een bezoeker eerst via
> apache wordt geredirect naar een HTML pagina met een uitleg over welke
> cookies worden geset, ed en 2 knoppen, JA en NEE. Zodra er JA wordt
> gekozen, wordt er een eigen cookie geset en wordt de bezoeker geredirect
> naar de desbetreffende pagina bij NEE gebeurt er helemaal niets.
>
> Alhoewel dit de enige technische maatregel lijkt waarmee aan de regels van
> [...]

Met vriendelijke groeten, kind regards,

drs Ric van Westhreenen

6 november TYPO3 Congres: alles over TYPO3 CMS, TYPO3 Flow en meer uit de
TYPO3 familie:
http://www.alternet.nl/nieuws/

Volg ons op Twitter, Facebook, LinkedIn, en YouTube:
www.alternet.nl/contact/
t: 078 635 1200 / intern nummer: 103
f: 0848 34 9697
e: ric at alternet.nl
m: 064 808 6196
w: www.alternet.nl
KvK nr.: 23092865
BTW nr.: NL808066614B01

Disclaimer:
This message (including any of its attachments) may contain confidential
and/or privileged information. If you are not the intended recipient,
please notify the sender immediately by e-mail or telephone +31 (0)78
6351200 and delete this message from your system.
Any disclosure, distribution, copying or printing of this message is
strictly prohibited unless otherwise stated. You are advised to carry out a
virus scan before opening any attachments as we do not accept any liability
whatsoever for any damage sustained as a result of any software viruses.

! Please consider the environment before printing this e-mail !