[TYPO3-UG Dutch] Powermail 2

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Mon Jun 25 16:04:42 CEST 2012

Hoi allen,

Ik zit met een vraagje/opmerking. Ik ga er nu nog niet aan beginnen
maar de nieuwe powermail versie 2 vereist v4.6 of hoger en dus niet de
TLS versie v4.5.x. Dus op extensie gebied wordt je gedwonen het LTS
principe los te laten zodat je de core van TYPO3 niet meer in LTS mode
kunt gebruiken.

Ik wil niet constant "negatief" doen over het TYPO3 cms maar bij dit
soort dingen vraag ik me toch af als "gebruiker" en geen ontwikkelaar
wat je hier nu mee aan moet?

Powermail is toch door de jaren heen de formulieren module voor TYPO3
geworden. Door een extensie wordt je nu gedwongen de LTS van de core
te verlaten. Dat wil ik eigenlijk (nog) niet. Daarnaast staat er bij
powermail 2 ook nog deze opmerking:

NOTE: At the moment there is no update script to use old forms and
mails with the new powermail!

NOTE: Powermail 2 runs on TYPO3 4.6 or higher only

Dus je oude formulieren zullen niet meer werken. Upgraden betekent
dus:

1. het breken van de LTS v4.5.x en vereiste upgrade core TYPO3
2. Oude formulieren zullen het niet meer doen (wellicht ook niet meer
te downloaden, etc.)
3. Geen idee of er nog op < 2.0.0 versies security updates komen
4. Nieuwe manier van werken aanleren (dat is niet zo erg omdat het er
waarschijnlijk dus weer beter van geworden is, echter:
5. Alpha versie..... dus wellicht dus juist wel extra bugs...

Zo wordt het steeds lastiger om te kiezen binnen het TYPO3 cms hoe je
met bepaalde zaken om moet gaan. Ik vind de keuze nu lastig wat te
doen? LTS verlaten en me direct concentreren op powermail 2 met alle
formulier aanpassingen die noodzakelijk zijn, etc. of toch op de LTS
4.5.x vertrouwen zonder dat je weet of alle security updates ook in
LTS v4.5.x verwerkt worden.

Met vriendelijke groeten,

Jordan van Bergen