[TYPO3-UG Dutch] Vertalingen content lukt niet - menu wel

Frank Weima weima at lift.nl
Tue Jul 24 09:23:20 CEST 2012

Beste List,

Met TYPO3 4.5.2 heb ik een klein probleem waar ik een oplossing voor zoek.

Op een meertalige website maak ik gebruik van de 'automaketemplate'
extensie, daarbij heb ik voor het gemak de Backend Layout gebruikt, waarmee
ik de layout en columns van de backend kan aanpassen, per pagina. Dit heb
ik ook doorgegeven in de template, via bijvoorbeeld "colPos = 4".

De meeste content is inmiddels in de BE vertaald, het menu zit erin en
de URL's
(via RealURL) werken ook in een nieuwe taal; "over-ons" wordt keurig
"about-us".
Het enige wat niet vertaald zijn de titels in de <title>-tag en de
content zelf. Ik heb
inmiddels de hele template opnieuw geschreven, maar zonder succes. De
standaard Nederlandse taal blijft staan, zowel bij de standaard
tekst-elementen
als de 'tt_news' extensie.

Normaalgesproken heb ik een meertalige website redelijk zonder problemen
online, alleen dit keer lukt het mij echt niet. Inmiddels ben ik al een
dag aan  het
zoeken in de documentation en op TYPO3 lijsten. Ook de Frontent Localization
Guide heeft niet geholpen (bijna alles wel doorlopen).

Als iemand een oplossing heeft of mij een richting in kan sturen, zou ik
dat echt
zeer op prijs stellen. Ik kom er echt niet meer uit.

Groet,

Frank