[TYPO3-UG Dutch] Simple Calender - Cache probleem of ietshetwatanders?

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Fri Jan 13 20:14:03 CET 2012

Hoi,

Het gebruik van config.no_cache = 1 zou ik zelf niet alleen "afraden",
maar als "evil" willen aanmerken. Een extensie die dit gebruikt wil ik
niet in een installatie hebben en zal dus direct op zoek gaan naar een
alternatief.

De ontwikkelaar van deze extensie heeft schijnbaar nogal wat te leren
over caching en TYPO3 in het algemeen. Niet erg, dus maar een paar
hulpvaardige linkjes:

* http://www.packtpub.com/typo3-extension-development/book
Het beroemde boek van Dmitry Dulepov over het bouwen van extensies voor
TYPO3. Ook hierin behoorlijk wat aandacht voor het goed omgaan met
caching, het correct maken van database query's (zonder zelf hidden=0
AND deleted=0, etc. toe te voegen),

*
http://www.dmitry-dulepov.com/2011/11/userint-is-not-evil-your-code-is.html
Over het in dit draadje genoemde USER_INT

* http://www.dmitry-dulepov.com/2009/04/when-do-you-need-chash-in-typo3.html
Over het in dit draadje genoemde cHash

*
http://typo3.org/documentation/document-library/core-documentation/doc_core_cgl/current/
Coding guidelines. De code in deze extensie voldoet hier niet bepaald aan.

* http://preview.typo3.org/documentation/api/
Verzameling TYPO3 API's. Handig om eens te zien wat voor juweeltjes van
functies er in de core zitten. Zo kent de database class meer dan
exec_SELECTquery(), zoals functies om count-query's te maken, direct de
resultaten te krijgen, etc.

En verder zijn er natuurlijk zat TYPO3-lijsten om vragen en advies te
krijgen, bijvoorbeeld typo3.dev voor alle vragen van developers.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.