[TYPO3-UG Dutch] Utf-8 na update

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Fri Feb 3 10:52:14 CET 2012

Hoi,

Het is sowieso vreemd dat je database opgebouwd is in verschillende
karaktersets . typo3 raad aan telkens te starten met een lege db met
charset utf-8. Dit is echter geen verplichting, en dient enkel om de
vertaling naar exotische talen ook mogelijk te maken. in onze streek
volstaat latin-1 in principe ook. Dit gezegd zijnde is het wel aan te raden
over de ganse db dezelfde characterset te gebruiken. Veranderen van charset
binnen een bestaande db is vragen om problemen en doe je dan ook beter niet.

Wat wel zeer nuttig is, is om de charset van de database ook te gebruiken
als charset van de frontend.  Dat kan via de root-template. Welke
instellingen heb je aangepast? Als je ze deelt heeft de rest er ook weer
iets aan :-)

Bedankt
Marijn

Op 1 februari 2012 21:39 schreef HocomAdvies [ Wiechert Hooghwinkel ] <
info at hocom-advies.nl> het volgende: