[TYPO3-UG Dutch] Bestandsrechten

Frank Weima weima at lift.nl
Wed Feb 1 19:17:09 CET 2012

Hi Martijn,

Ik heb hetzelfde probleem ervaren met het gebruik van PLESK. Het bleek dat Apache een standaard gebruikersnaam en groep had (heeft), namelijk "apache/apache". (Kun je ook in je FTP client bekijken). Hierdoor had ikzelf geen rechten meer tot deze bestanden, omdat deze door de server zelf aangemaakt werden. Het probleem had ik vooral na het installeren van extensies in TYPO3.

Door het aanmaken van een andere groep en/of de groep aan te passen, is dit probleem bij mij verholpen. Als je een systeembeheerder hebt, kun je die wellicht vragen om naar het apache/apache probleem te kijken. Dit was in ieder geval bij mij wel de oplossing.

Als er ook andere reacties/oplossingen zijn; graag.

Groet,
Frank