[TYPO3-UG Dutch] Sorteren list op basis van flexform selectie

Lars Nieuwenhuizen lars.nieuwenhuizen at me.com
Mon Dec 24 12:50:08 CET 2012

Goedendag,

Ik heb een vraag over het sorteren van records.
Mijn situatie is als volgt:

Ik heb een extensie die voor nu enkel wat image records bevat. Ik had deze in een sysfolder staan en haalde deze op.
Sorteren deed ik via de sorting methode:
	- in ext_tables.php -> sortBy => sorting
	- ext_tables.sql -> sorting veld toevoegen
	- In mijn repository de default sorting aanpassen.
	- Met de list module via de pijltjes op en neer verplaatsen

Dit werkt perfect. Maar nu wil ik het volgende. Er is aan de plugin een flexform toegevoegd waarbij je je afbeeldingen kunt selecteren middels een select field.
Hier kun je ook heel mooi de records in volgorde plaatsen. Maar hoe configureer ik de flexform/repo/controller dusdanig dat hij deze sorting overpakt?

Zie mijn flexform:
<settings.flexform.imageslider>
		<TCEforms>
		<label>LLL:EXT:nieuwenhuizen/Resources/Private/Language/locallang_db.xlf:tx_nieuwenhuizen_domain_model_image.imageslider.title</label>
		<config>
			<type>select</type>
			<foreign_table>tx_nieuwenhuizen_domain_model_image</foreign_table>
			<allowed>tx_nieuwenhuizen_domain_model_image</allowed>
			<size>5</size>
			<minitems>1</minitems>
			<maxitems>5</maxitems>
			<wizards>