[TYPO3-UG Dutch] Automatisch genummerde classes in mainnav

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Thu Apr 26 12:24:12 CEST 2012

Ik heb voor de wat minder elegante oplossing gekozen.  Aangezien mijn
menu sowieso gebruik maak van een sprite, kan ik evengoed de titel van
de pagina op niveau 1 gebruiken als class in mijn navigatie.  Dan
gebruik ik die in mijn css om de :hoven actie per menu item via de CSS
sprite in te stellen.  Kort samengevat komt het dan neer op zoiets:

10.1.NO {
    // Voeg paginanaam in als class
    allWrap.insertData = 1
    allWrap = <li class="main has-sub {field:title //
field:nav_title}">  | </li>
    // Voeg paginanaam in als titletag (voor accessebility)
    ATagTitle.insertData = 1
    ATagTitle = {field:nav_title}
    // Voeg <span> toe binnen de A-tag: bijvoorbeeld <li
    ATagBeforeWrap = 1
    stdWrap.wrap = <span>|</span>
  }

De <span> dient om de waarde tussen de a-tag via CSS te verbergen,
zodat ik via de CSS sprite-techniek een achtergrondimage kan instellen
op die link, zonder dat de waarde van de link hier bovenop "zichtbaar"
is.  De waarde blijft wel gewoon staan in de broncode, zodat
accessebility ook 100% is, altijd leuk voor Google en co.

Dit is natuurlijk niet "flexibel", met name: als de menu items op
level 01 aangepast worden, volgt het menu niet, maar dat is sowieso
een beperking bij CSS-Sprites.

Groetjes,
Marijn Depraetere

Op 26 april 2012 12:10 heeft Marijn Depraetere
<marijn.depraetere at telenet.be> het volgende geschreven: