[TYPO3-UG Dutch] TypoScript vraagje

Nico Deblauwe nico at deblauwe.be
Wed Apr 4 02:39:47 CEST 2012

Hallo,

Voor een site met activiteiten (met de seminars extensie) had ik graag de lay-out in detailview laten afhangen van het type evenement. Hiervoor zou ik een userFunc schrijven, die de link legt tussen het seminar ID en type activiteit (en dus template).

Om het ID op te vangen, maak ik gebruik van

> seminarID = GP:tx_seminars_pi1|showUid

Dit werkt perfect, en kan ik ook verder gebruiken in mijn TS allerhande, zoals bv de snippet

> temp.eventNr = COA
> temp.eventNr {
>    10 = TEXT
>    10.data < seminarID
> }

Maar als ik de waarde in een conditie wil gebruiken, loopt het mis. In plaats van het nummer, wordt altijd letterlijk wat er tussen de “()” haken staat, doorgegeven. In mijn geval dus “seminarID” en niet “18” of zo.

> [userFunc = tx_seminarsTestID(seminarID)]

> #pas template aan

> [end]

Waarschijnlijk zie ik iets heel eenvoudigs over het hoofd, maar na 2 uur zoekwerk ben ik het spoor nog altijd bijster. Kent iemand de oplossing?

Groetjes,

Nico

--

Nico Deblauwe ▪  <mailto:nico at deblauwe.be> nico at deblauwe.be ▪ 0486 84 08 93