[TYPO3-UG Dutch] Jaarlijkse TYPO3 dag - Naam in stijl: TYPO3 congres!

Jacco van der Post jacco at id-internetservices.com
Thu Sep 29 14:27:13 CEST 2011

Een NL TYPO3 dag is natuurlijk een goede zaak. Evenals de niet officiële
bijeenkomsten die regelmatig spontaan worden georganiseerd en de T3Camp
die in de planning ligt.

Nu wil ik geen negatieve toon aanslaan, maar enkele kritische
kanttekeningen zijn hier toch wel van toepassing.

Mij en andere TYPO3-ers verbaast de gesloten opzet van dit in eerste
instantie als officieel gebracht TYPO3 evenement ook lichtelijk. Een
openlijke oproep is er inderdaad niet geweest en toen ik vorige week een
van de organisatoren sprak werden vragen over het evenement beantwoord
met "dat is nog geheim en zul je wel zien".

Ik werd daarom een beetje benieuwd wie hier eigenlijk meer achter zit,
alhoewel dat valt na de launch van de site haast niet te missen, de
logo's van genoemde companies zijn stukken groter dan het TYPO3 logo
zelf :D

Mocht het "congres" evengoed marketing voor TYPO3 betreffen (want
sommigen onder ons zijn klaarblijkelijk aan het "professionaliseren")
dan is het toch op zijn minst opmerkelijk dat de TYPO3 association van
niets weet en men naar wat ik verneem ook niet gecharmeerd is van het
gooien met namen (die niet komen) en het gebruik van officiële logo's en
vormgeving.

Nu raak ik dan toch ook amusant benieuwd hoe het met de financiën zit en
alhoewel het programma misschien nog niet helemaal is toegelicht; hoe is
men gekomen tot de eigengereide samenstelling van het programma waarvan
op het eerste oog minder dan de helft direct over TYPO3 gaat, en andere
"professionaliserende" TYPO3-ers zich afvragen of er niet interessantere
onderwerpen zijn.

--
Met vriendelijke groet
Kind Regards