[TYPO3-UG Dutch] Jaarlijkse TYPO3 dag - Naam in stijl: TYPO3 congres!

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Wed Sep 28 11:19:55 CEST 2011

Congres? Ik vind persoonlijk de naam wat ongelukkig gekozen. Bij een
congres wordt door een grote groep gediscussieerd over 1 of meerdere
punten waarbij later eventueel een stemmingsronde plaats vindt. Een
congres heeft meer te maken met een vergadering in plaats van lezingen.
Daar heeft dit event toch niks mee van doen? Ik snap dat er afgestapt
moest worden van "gebruikersdag" en dat "conferentie" verwarring zou
zaaien, maar dat doet "congres" ook in mijn ogen.

Het tweede punt wat ik vreemd vind is dat er geen echte open oproep
geweest is tot het aandragen van lezingen of ideeen hiertoe. De
organisatie schijnt op voorhand het programma al besloten te hebben
zonder inspraak van de rest van de Nederlandse community. Ik kan in
ieder geval geen officiele oproep terug vinden in onze gewoonlijke
communicatiekanalen.

En dan nog een derde punt: Ik kan me niet voorstellen dat de TYPO3
Association iets te maken heeft met dit event, dus wat doet dat
officiele Association karakter op de site?

Patrick