[TYPO3-UG Dutch] Interne RTE links i.c.m. Realurl gaat mis

Jochem Nabuurs jochem.nabuurs at gmail.com
Wed Sep 21 10:09:26 CEST 2011

Hoi lijst,

ik heb onlangs typo3 4.5.6 geinstalleerd en ervaar problemen met het creeren
van interne links i.c.m. realurl.
Gebruikte versie van rte  = tinyrte 1.8.1. en van Realurl = 1.11.2

Ik gebruik Reaulurl om mooie urls te krijgen. Dit gaat ook allemaal goed,
behalve als ik interne links maak. Deze worden namelijk niet herschreven.
Wanneer ik via de rte een nieuw text content element aan maak en hierin een
tekst typ en een link maak komt deze er als volgt uit te zien:

www.domain.nl/?id=3

In de frontend wordt deze niet herschreven naar
www.domain.nl/paginanaam.html, wat eigenlijk wel zou moeten.
De onderstaande code genereerd bijvoorbeeld wel een correcte link(mooi
herschreven):

link = TEXT
link.value = linktekst
link.typolink.parameter = 3

Het zal vast wel een configuratie issue zijn m.b.t. Tinyrte maar ik kom er
niet uit.
Hopelijk weet iemand van jullie de oplossing.

Groet,

Jochem