[TYPO3-UG Dutch] Https alleen voor de loginpagina

Douwe Doornbos d.doornbos at rug.nl
Mon Oct 31 12:45:34 CET 2011

Beste lijst,

Ik heb met de exensie https_enforcer alleen bij de login-pagina
ingesteld dat de https-link moet worden gebruikt. Dat werkt. Maar ik
loop er tegenaan dat de sessie alleen ingelogd is via de httpS-url en
niet via de http-url.  Het http-deel toont het menu voor een niet
ingelogde user, maar als ik dan naar de login pagina ga (dus weer via
https) ben ik weer ingelogd en zie ik de knop uitloggen.

Ik heb nu al een tijd zitten googelen, maar kan hier geen oplossing
voor vinden. De secure-url en de unsecure-url hebben verschillende
domain-namen (vanwege een shared certificaat). Daar heeft het volgens
mij ook mee te maken. De login sessie kan kennelijk niet worden
overgedragen van de ene domain naar het andere. Zie ik een simpele
instelling over het hoofd of wil dit werkelijk niet?

Met vriendelijke groeten,

Douwe.