[TYPO3-UG Dutch] Jaarlijkse TYPO3 dag - Naam in stijl: TYPO3 congres!

Bas v.d. Wiel bas at kompasmedia.nl
Mon Oct 10 22:32:17 CEST 2011

 Joost,

 Niets ten nadele van de inspanningen van wie dan ook, maar dit is
 gewoon niet zo handig aangepakt. Ik weet precies hoeveel energie het
 kost om een dag als deze een beetje leuk te laten verlopen, dus daar
 denk ik echt niet geringschattend over. Ik blijf echter wel bij mijn
 vorige commentaar: de komende bijeenkomst in Almere kan vanalles zijn,
 waarschijnlijk ook heel erg nuttig voor velen, maar ik vind niet dat het
 op grond van het huidige programma een TYPO3-congres mag heten.

 Dat er delen van de community zijn die willen professionaliseren, vind
 ik uitstekend. Ik kan me echter ook helemaal vinden in het gevoel dat
 Sander -misschien niet heel tactvol- uitspreekt. Het lijkt nogal
 Nederlands te zijn om overal handel in te zien, en die kant lijkt het
 inderdaad ook op te gaan met TYPO3. Ik zou me graag inspannen om naast
 een krijtstrepencongres ook echte UG-dagen met laptopjes op tafel (mee)
 te organiseren, en dat mag gerust heel simpel in opzet zijn. Zoals het
 vorige week bij dkd ging, zo zou het in Nederland ook moeten kunnen.
 Juist de laagdrempeligheid van kleinschalige en informele bijeenkomsten
 zorgt voor groei van onderaf. Vers bloed voorkomt navelstaren.

 In dat kader is het wellicht niet eens een heel gek idee om ons licht
 eens op te steken bij de HCC, die al sinds mensenheugenis met dit
 bijltje hakt en waar vele succesvolle gebruikersgroepen op hobbyniveau
 uit zijn gekomen. Wie zich van daaruit professionaliseert, zie je daarna
 vanzelf op de congressen terug.

 Groeten,
 Bas