[TYPO3-UG Dutch] Uid van content element tonen in flexform

Aart de Bruijn aart at brownentertainment.nl
Mon Nov 28 08:42:52 CET 2011

http://wiki.typo3.org/wiki/Extension_Development,_using_Flexforms#Dynamic_Data_in_Flexforms

> Een dergelijke wijze moet ook kunnen voor 1 veld en met eerder genoemd
> stukje PHP zou je het er in moeten kunnen krijgen denk ik.

Hiermee krijg ik niet de uid van het content element in het flexform. Dit
had ik namelijk al geprobeerd.

> Een flexform hoort de configuratie voor een bepaalde instantie van een
> plugin te bevatten. Twee dezelfde plugins op een pagina horen dus niet
> elkaars waarden te kunnen uitlezen daar. Dat is bij pi_base extensies
> het geval en zou dus ook bij Extbase extensies zo moeten zijn.

Daar ligt het antwoord, ik was iets te enthousiast met makeInstance voor de
configuratie van de plugin, zodat de verschillende waardes uit het flexform
niet overschreven werden, dus altijd waarde A had.

Dit is de eerste keer dat ik deze lijst om hulp vroeg, en met succes.
Dank voor de tips en suggesties!!

Groeten,

Aart de Bruijn