[TYPO3-UG Dutch] Multi language

Erwin Winkel erwin.winkel at planet.nl
Sun Nov 27 22:22:23 CET 2011

Hoi Lotte,
alle opmerkingen van Jigal zijn natuurlijk terecht. Je weet van te voren
niet precies wat de bezoeker wil of waar ie zit. Echter, een 'grove'
inschatting op basis van het top level domain (TLD) zou je als volgt kunnen
doen:
*
# set baseURL and language according to TLD
# only if selected page is_siteroot (shortcut)
[globalString = IENV:HTTP_HOST=*nl]
config {
   baseURL = http://www.hotelgraforlov.nl/
   sys_language_uid = 0
   language = nl
   locale_all = nl_NL
}
[globalString = IENV:HTTP_HOST=*com]
config {
   baseURL = http://www.hotelgraforlov.com/
   sys_language_uid = 2
   language = en
   locale_all = en_EN
   htmlTag_langKey = en
}
[globalString = IENV:HTTP_HOST=*de]
config {
   baseURL = http://www.hotelgraforlov.de/
   sys_language_uid = 3
   language = de
   locale_all = de_DE
   htmlTag_langKey = de
}
[globalString = IENV:HTTP_HOST=*eu]
config {
   baseURL = http://www.hotelgraforlov.eu/
   sys_language_uid = 2
   language = en
}
[globalString = IENV:HTTP_HOST=*ru]
config {
   baseURL = http://www.hotelgraforlov.ru/
   sys_language_uid = 5
   language = ru
}
[globalString = IENV:HTTP_HOST=*it]
config {
   baseURL = http://www.hotelgraforlov.it/
   sys_language_uid = 9
   language = it
}
[global]*

Bovengenoemde ts-code, selecteert een taal adh van het TLD (een soort van
'best guess' zeg maar). Eenmaal op de site kan de bezoeker altijd nog een
andere taal kiezen.
Misschien heb je er wat aan.
Groet,
erwin

red-seadog

Op 26 november 2011 19:09 schreef Fred Mellink <fmlk4u at gmail.com> het
volgende:

> ...of bedoel je een oplossing zoals op www.zending-amazones.nl ??
>

> Op 26 november 2011 16:18 schreef Jigal van Hemert <jigal at xs4all.nl> het
> volgende:

>  en

> van
> een

> maar

> 1.0
> (gewicht:

> --
> Hartelijke groeten, Kind Regards,
>
> Fred Mellink

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"