[TYPO3-UG Dutch] SIDN heeft de algemene tekst van de HTML source code verwijderd!

Ric van Westhreenen ric at alternet.nl
Sat Nov 26 17:58:18 CET 2011

Hi Daniël,

Er heerst geen GNU/GPL op de output vanuit het CMS, alleen op de broncode van de TYPO3 applicatie en extensies. Daar mag je de copyrightnotices en de verwijzing naar GNU/GPL niet weghalen. Die uitspraak dat de comment verplicht moest blijven staan waardoor gesuggereerd wordt dat de website ook onder de GNU/GPL zou vallen is een onjuiste denkrichting. Er is geen enkele jurisprudentie die hier iets anders over zegt. Dus er is geen enkele verplichting om de comment te laten staan, behalve...

De enige reden dat je deze comment erin laat staan is omdat je achter het concept van opensource staat, dat je wat naamsbekendheid geeft aan TYPO3 en dat je op eenvoudige wijze meewerkt aan het imago. Puur marketing dus. En dat doe je dan in ruil voor een gratis stuk software van enterprise niveau. Niks meer en niks minder. En om die reden moet je het vanuit een morele verplichting laten staan.

Mocht je je zorgen maken over veiligheid, dan kun je beter alle zaken toepassen die ook in het Security cookbook voorkomen. Denk je dat het een negatieve invloed heeft op je positie in de zoekmachines, dan kan ik je ook daar uit je droom helpen, comments helpen geen snars met het verbeteren of verslechteren van je positie.

Ric

Verstuurd vanaf mijn iPad

Op 26 nov. 2011 om 17:04 heeft "Daniel Doesburg" <daniel at typo3-nl.eu> het volgende geschreven: