[TYPO3-UG Dutch] Multi language

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sat Nov 26 16:18:09 CET 2011

Hoi,

On 26-11-2011 12:45, Lotte van Breugel wrote:
> binnenkort wil ik een internationale website maken.
> Nu is het de bedoeling dat wanneer de bezoeker op de website komt, de
> website automatisch aanpast aan de taal van het land.

Voordat je je ergens in gaat vastbijten:

- er is niet zoiets als "de taal van het land". In België spreken ze
Nederlands, Frans (en Duits); in Zwitserland Duits, Frans en Italiaans;
  en ga zo maar door.

- iemand bevindt zich niet altijd in het land dat je wellicht op grond
van een IP-adres zou denken. Grote organisaties laten hun internet via
een eigen intern netwerk lopen. Je kunt dan bij een werknemer in
Amersfoort een IP-aders vinden dat bij een Duits bedrijf geregistreerd
staat.

Daarnaast kan het heel goed zijn dat iemand zich in een land bevindt,
maar liever de site in zijn eigen taal leest.

Oplossing: kijk naar de request headers die verstuurd worden:
In de browser is ingesteld dat de content het liefst in "nl" (gewicht:
1.0 (default)) gezien wordt, ander in "en_us" (gewicht: 0.7) of "en"
(gewicht: 0.3).
rlmp_language_detection kan dit voor je regelen.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.