[TYPO3-UG Dutch] SIDN heeft de algemene tekst van de HTML source code verwijderd!

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Fri Nov 25 09:40:48 CET 2011

Hoi,

On 24-11-2011 20:02, Jordan van Bergen wrote:
> Ik hoef het niet te verwijderen maar waarom zou je het niet doen als
> zo'n partij als SIDN het ook doet?

Dit is weer zo'n "als mijn buurman in het water springt...." argument.

> Wat is de toegevoegde waarde van dat stukje broncode?

De toegevoegde waarde is dat de maker van je CMS dit er blijkbaar graag
in wil hebben. Gezien het feit dat je een complexe toepassing als een
CMS geheel gratis mag gebruiken en dat de betreffende tekst niet voor
bezoekers in de browser zichtbaar is, lijkt me dit een zeer geringe
"vergoeding" voor het gebruik van TYPO3.

> Ik zie dat ook niet bij andere open source CMS systemen. Daar wordt je
> vriendelijk verzocht het op te nemen.

Dat is een keuze van die systemen. Kasper heeft ervoor gekozen om dit
standaard op te nemen.

> maar ondanks dat Kasper de grondlegger van TYPO3 is en alle eer hem
> toekomt vind ik het wel een beetje gek om je naam op 1000+ websites te
> hebben (willen) staan.

Dat is jouw mening. Naar de motivatie van Kasper kunnen we alleen maar
raden en eerlijk gezegd vind ik dit niet de moeite waard om het aan hem
te gaan vragen.

> Meer dan genoeg toch? Hoezo is TYPO3 Copyright Kasper Skaarhoj?

Dat is meer een juridische vraag. Daar ga ik mijn handen niet aan branden.

> dankbaar maar om hem nu heilig te verklaren met die broncode
> vermelding.......

Dit is niet overeenkomstig de realiteit. Ik ken geen mensen die hem
heilig verklaren.

Helaas heb je hier nog geen antwoord op gegeven. De enige argumenten waren:
- waarom zou je dat niet doen?
- anderen doen het ook?
- ik zou een ander stukje neerzetten

--