[TYPO3-UG Dutch] Driedubbele upgrade (debian, typo3 en tt_news) zorgt voor update problemen tt_news v3.0.1

Peter Ruijter peter.ruijter at gmail.com
Thu Mar 17 08:28:28 CET 2011

Beste Jordan,

Let goed op bij het upgraden van een lagere versie tt_news naar een nieuwe
versie dat alle plugin instanties van deze extensie een singlePID hebben
ingesteld staan. Als je Templavoila gebruikt en je hebt geen singlePID
ingesteld staan voor bijvoorbeeld een Singleview, dan krijg je een mooie
foutmelding om je oren.

Omdat in tt_news 3.0 > enkele flexformelementen van plaats zijn veranderd,
kan dit problemen geven bij extensies die gebruik maken van informatie uit
deze flexforms. Let hierop.

Standaard staat in de nieuwe tt_news de optie aan dat je (als *niet* admin)
een categorie aan een nieuwsitem moet koppelen. Daarbij komt direct het punt
om de hoek kijken dat je nu ook standaard geautoriseerd moet zijn om
categorien te kunnen toewijzen. Dit kan je natuurlijk via de TSConfig
aanpassen, maar dan hebben alle gebruikers direct alle rechten tot alle
categorien.

Even een paar puntjes uit mijn praktijk ervaring met deze upgrade.

Succes!

Groet,

Peter