[TYPO3-UG Dutch] Bestanden verbergen

Daniel Doesburg | DOESBURG.BIZ daniel at typo3-nl.eu
Sat Jun 18 13:48:24 CEST 2011

Hoi Martijn,

Een paar opmerkingen:
Een pagina die beveiligd is beveiligt op geen enkele manier bestanden.
De map "fileadmin" is bij iedereen die iets van TYPO3 weet bekend. Dan
is het alleen nog maar een kwestie van raden naar de naam.
M.a.w. zet ze in een andere map.

Je kunt Google vertellen in robots.txt dat ie niet in bepaalde mappen
mag zoeken.

Verder zijn er een paar extensies die eea nog wat beveiligen,
bijvoorbeeld door het aanmaken van speciale links die maar een beperkte
tijd (bijv 24 uur) geldig zijn en door een .htaccess file.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg