[TYPO3-UG Dutch] Database in versiebeheer

Bas v.d. Wiel bas at kompasmedia.nl
Wed Jun 15 18:23:31 CEST 2011

 Hallo allemaal,

 Het blijft een irritant probleem voor mij: versiebeheer op code en
 bestanden gaat meer dan prima met GIT, maar wat te doen met de database?
 Zaken als domain records, sysfolders, template-records en soms zelfs wat
 content.. daar kan GIT niets mee. Heeft iemand van jullie de heilige
 graal m.b.t. het atomair versiebeheren van TYPO3-websites al bereikt?
 Let wel: ik bedoel niet het interne versiebeheer binnen de backend van
 TYPO3, maar juist daarbuiten. Doel is het mogelijk maken om een
 specifiek punt in de tijd te nemen, dat te 'taggen' als een release, en
 die uit te rollen in development/test/acceptatie/productie-omgevingen
 onafhankelijk van de redactionele content. Zonder aanpassingen in het
 datamodel van TYPO3 zie ik persoonlijk weinig mogelijkheden om content
 en 'systeem'-data automatisch te ontvlechten uit de database. Jullie
 wel?

 Groeten,
 Bas