[TYPO3-UG Dutch] SQL queries in typoscript -- Hoe werkt het cObject CONTENT ?

Rutger Rek r.a.rek at tudelft.nl
Tue Jun 7 12:05:00 CEST 2011

hoi Hans,

wellicht zoiets?

page {
	10 = CONTENT
	10 {
		table = fe_users
		select.where = username LIKE '%{$temp.naamBezoeker}%'
		renderObj = TEXT
		renderObj.field = email
	}
}

menu ensich is geen standaard object (maar dat wist je waarschijnlijk al)

kan ook zijn dat de Typo3 table niet op deze manier mag worden benaderd
(heel flauw). In dat geval kun je het wellicht met een extra join oplossen.

Meestal zet ik de SQL debug modus aan in de install tool (IP adres
invullen) door expres een fout aan de query toe te voegen
(select.selectFields = test) kun je de uitgevoerde MYSQL statement
terugvinden.

succes !