[TYPO3-UG Dutch] RealURL probleem enkel in internet explorer

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Mon Jul 25 23:18:10 CEST 2011

Dag List,

Ik zit met een vreemd probleem.  Ik heb een website herbouwd (nieuwe
template) omdat er "een probleem" was in internet explorer.  In bijlage
kan je een aantal screencaps vinden van dit probleem.

Config: TYPO3 4.5.3 - RealURL 1.11.2 - nc_staticfilecache 2.3.4 -
rzcolorbox 1.3.4 - tt_news 3.0.1.

IE 8.0
Chrome 12.0
Windows XP SP3

Ik heb realURL opgezet met een standaard automatische configuratie.
Deze werkt perfect in Firefox / Chrome.  Ook bij Internet Explorer krijg
ik aanvankelijk een mooie human-readable URL te zien en staat de site
correct weergegeven.  Echter, na het kiezen van een pagina uit mijn menu
wordt deze geladen, maar verschijnen eerst wat vreemde tekens.  'hoek
hoek hoek cijfer hoek hoek' .  De pagina die hierna wordt geladen, maar
mijn opmaak is dan al verstoord.  Bij het kiezen van een volgende pagina
krijg ik steenvast een 404.  Dit omdat de human-readable url's niet meer
vertrekken vanaf de basePath maar vanaf de relatieve directory.
Bijvoorbeeld: ik open pagina /nieuws/de-club/  De volgende maal ik een
pagina selecteer krijg ik /nieuws/de-club/nieuws/archief/, en dus een 404.

Het zeer vreemde is dat dit ENKEL in IE gebeurt.  Chrome / Firefox doen
dit allemaal perfect.  Ook staat de optie doctypeSwitch reeds
geactiveerd in mijn root-template, waardoor IE alvast niet kan vallen
over de xml prologue die bovenaan mijn pagina's zou staan.

Wanneer ik de paginabron wil bekijken in die verstoorde pagina binnen IE
krijg ik, op 2 vierkantjes na, een leeg broncodescherm te zien.  Hoe het
mogelijk is om een pagina te zien die geen broncode lijkt te bevatten is
voor mij ook een mysterie.  Zal wel iets typisch IE zijn.  Waarom gaat
Microsoft gewoon niet failliet? - zucht -

Voor de configuratie van RealURL heb ik een domain record aangemaakt
(alhoewel mijn site maar 1 URL heeft) alsook een standaardtaal
(Nederlands id=1).  Dit op aanraden van een aantal blogs door Dmitri
Dulepov.  Ook met zijn aangeboden configuratie werkt RealURL, maar
blijft dit probleem in Internet Explorer.

Schakel ik realURL uit, en gebruik ik dus de default index.php?id=xxx,
dan werkt de site in alle browsers perfect.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?  Enig inzicht zou zeer welkom zijn.

Marijn Depraetere