[TYPO3-UG Dutch] veranderen van domain record

Daniel Doesburg | DOESBURG.BIZ daniel at typo3-nl.eu
Sun Jul 17 21:24:39 CEST 2011

Hoi Dick,

Ja, ik heb je vraag wel zien staan. Maar ik snap hem niet. En om nu elke
keer te etaleren dat ik weer eens een vraag niet snap heb ik maar even
niets gedaan.

Maar het loopt hier nog niet over van de antwoorden. Dus toch een poging.

Een domeinrecord kun je op elke pagina aanmaken waarvan jij vindt dat
het de root van een domein is.

En pagina's (en de bijbehorende content) hebben geen flauwe notie van
het domein waar ze bij horen. Sterker nog, ik maak geregeld constructies
waarbij een pagina(tree) bij meerdere domeinnamen hoort.
Dus een domeinnaam veranderen is alleen er voor zorgen dat het
IP-address van de nieuwe naam op de juiste plek uitkomt. Soms een
aanpassing in je controlpanel en altijd je baseURL in de config template.
En, als je er gebruik van maakt, het domeinrecord aanpassen of
aanleggen. In principe heeft een enkelvoudige site geen domeinrecord
nodig, alhoewel realurl het soms wel fijn vindt.

Maar ik heb het idee dat ik dit allemaal voor de flauwekul zit in te
kloppen. want deze dingen weet jij ook wel. Toch? Dus vermoedelijk
bedoel je wat anders. Maar ik snap dan je vraag niet.

I wonder . . .

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg