[TYPO3-UG Dutch] Google Maps met meerdere domeinen

Erwin Winkel erwin.winkel at planet.nl
Mon Jan 31 12:43:27 CET 2011

Ha lijst,
om met Google Maps te kunnen werken, heb je een API key nodig. Nu deelt
Google die uit per domeinnaam. In de extensies die ik bekeken heb, kun je
echter maar 1 key 'kwijt'.
Zoals iedereen waarschijnlijk weet kun je met typo3 domeinrecords aan één
site hangen. Vraag je dan de betreffende pagina met de map op, dan werkt dit
maar in 1 domein. Voor alle andere domeinen krijg je een foutmelding dat
niet de goede key gevonden kan worden.

Google geeft hier een stukje code (met JavaScript) om meerdere keys aan
meerdere domeinnamen te hangen:
http://code.google.com/intl/nl/apis/maps/faq.html#keysystem

De vragen:

   - Wie is hier al eens tegenaan gelopen en heeft het opgelost? Hoe?
   - Hoe implementeer ik de JS code van Google in Typo3? Dit
   rechttoe-rechtaan in de HTML template plakken lukt niet...(Ik kan niet
   beoordelen of dit stukje code correct is....)
   - Kan dit ook met typoscript code opgelost worden? Op basis van de domein
   naam de key ophalen?

Groet,
Erwin

--
"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"