[TYPO3-UG Dutch] SQL queries in typoscript -- Hoe werkt het cObject CONTENT ?

Hans van Breugel typo3 at vanbreugel.info
Mon Jan 31 12:38:06 CET 2011

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het terugvinden en op de website tonen van
specifieke database velden. Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Het gaat over het volgende...

Een websitegebruiker moet zijn naam/haar via een GET parameter aan de
website doorgeven waarna zijn/haar e-mail adres wordt getoond.

bijvoorbeeld http://www.domain.com/?naam=hansvanbreugel
moet op de website tonen mail at vanbreugel.info

Ik heb het onderstaande stukje typoscript, maar het werkt niet en ik kom
er niet uit waar de fout zit.

### Get parameter met naam bezoeker -- dit werkt wel ###
temp.naamBezoeker = TEXT
temp.naamBezoeker.data = GP:naam

### Moet email adres van bezoeker uit fe_users halen en dit tonen -- dit
werk niet ###
email = CONTENT
email {
    table = fe_users
    select.where = username = {$temp.naamBezoeker}
    renderObj = TEXT
    renderObj.field = email
}

Ik wil dus de onderstaande query in typoscript zetten en weet niet wat
ik fout doe.

SELECT *
FROM  `fe_users`
WHERE  `username` LIKE  'hansvanbreugel'
LIMIT 0 , 30

N.B. Kan iemand me mailen waar ik meer informatie (en vooral
voorbeelden) kan vinden van het cObject CONTENT en hoe database queries
in typoscript kunnen worden uitgevoerd. Ik vind steeds dezelfde
eenvoudige voorbeelden, maar die geven me niet meer inzicht in hoe een
en ander werkt.

Alvast hartelijk dank,

Hans van Breugel
Rotterdam