[TYPO3-UG Dutch] Php in pagina

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Sun Jan 23 19:06:05 CET 2011

hi Lotte,

ik zat via de telefoon te typen dat gaat niet zo makkelijk
nu dus voor de laptop

je eerste php programma op pagina http://www.pinkpinguin.nl/
<http://www.pinkpinguin.nl/>met als titel Please Select Form
dat is in principe een site-tree met 5 pagina's plus een homepage

pageID=1: homepage
  pageID=2: test 1-2
  pageID=3: career change questionnaire
  etc

in plaats van met php zou je dit dus ook met typoscript (TMENU) kunnen doen.
maar nu heb je gekozen voor op de homepage dit php script met de vraag welke
van de 5 wil je kiezen.

dan:

als je klikt op formulier 1 : test 1.1
dan kom je op pagina 2 terecht (test 1.1)

de php programmeur heeft denk ik geen weet van het feit dat je nu op een
nieuwe pagina komt. dus heeft hij ook niet "?id=xx&fid=2" geprogrammeerd.

kortom het gaat heel anders met typo dan met een php programma.
bij php moet de programmeur de menubesturing doen;
bij TYPO3 kun je de menubesturing via typoscript doen,
en hoef je alleen per pagina de php code voor die desbetreffende pagina te
koppelen via lumophpinclude

hope this helps,

Op 23 januari 2011 17:44 schreef Lotte van Breugel <
lottevanbreugel at gmail.com> het volgende:

http://www.red-seadog.com
http://www.maakjegeenzorgen.nl