[TYPO3-UG Dutch] file user/group permissions

W.S.M. Perquin [YniVerse] perquin at yniverse.nl
Wed Jan 12 10:59:26 CET 2011

Besten,

Op shared hosting (directadmin beheer panel) heb ik steeds het probleem met
de backup dat fia FTP de bestanden een andere user en Group naam meekrijgen
dan wanneer je het doet via de TYPO3 interface. Bij de eerste heten ze
bijvoorbeeld pietjepuk (user) en pietjepuk (group). Terwijl via TYPO3 dit
apache is.

De reden dat ik dit gewijzigd wil zien is dat bij backuppen dit problemen
oplevert. Dan wordt er gekeken naar de group waartoe het bestand behoort en
als dat niet pietjepuk is geeft dit errors.

Hoe kan ik in TYPO3 aangeven dat hij bij bijvoorbeeld uploaden van bestanden
voor group pietjepuk moet gebruiken en niet apache? Of is er een andere
methode?

W-P