[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 zonder innodb ?

Bas v.d. Wiel bas at kompasmedia.nl
Tue Dec 20 21:54:12 CET 2011

Hoi Jordan,
Klopt inderdaad, je hoeft de datadir zelf dan niet te backuppen en dat
scheelt je dus die gigantische idb-files in je backups. Het initscript
dat ik bedoelde heet mysql_install_db en maakt inderdaad een verse
datadir voor je aan. Het script zelf heeft een prima manpage. Check als
je dit test wel even of alle db-permissies ook helemaal correct
terugkomen bij een restore. Zo niet, moet je die nog wel even scripten
maar dat is lang niet zo ingewikkeld.

Wat Jigal verderop zegt is overigens ook wel waar: door de
cache-tabellen te legen gaat de performance van je site tijdelijk
achteruit. Dat herstelt zich echter snel naargelang de cache weer
volloopt, een dagelijkse dip vlak na de backup dus. Voor mij was dat
nooit een probleem (genoeg zoekrobots en dergelijke die de cache 's
nachts weer aardig vulden plus nauwelijks doelgroep in de stille oceaan)
dus daar ben ik verder niet ingedoken.

Groeten,
Bas

<knip hele mailwisseling>