[TYPO3-UG Dutch] Uitgelicht

Frank Weima weima at lift.nl
Fri Dec 9 11:13:25 CET 2011

Hi Roel,

Voor een 'uitgelicht'-kop gebruik ik vaak hetvolgende:

subparts.newsContainer < styles.content.get
  subparts.newsContainer {
    select.where = colPos = 3
    select.pidInList = 4
  }

"newsContainer" - id van het uitgelicht veld
colPos = 3 - Kolom (0=normal, 1=left, 2=right, 3=border)
pidInList - ID van de pagina waarvan de kolom gepakt moet worden.

En volgens mij kun je met de 'crop'-functie de tekst cutten. Ben nog
lang geen expert en ik leer dagelijks meer, maar zo uit mijn hoofd werkt
het met:

NO.stdWrap.crop = 200 | ...

Hoop dat je er wat uit kunt komen! En als iemand nog een aanvulling wil
doen of mij wil verbeteren: graag! Ook ik ben dagelijks nog nieuwe
opties, functies en manieren aan het uitvinden.

Gr. Frank