[TYPO3-UG Dutch] Crop issue, afbeelding na uploaden verkeerd formaat.

Joost van Berckel [Zig Websoftware] jberckel at zigwebsoftware.nl
Sun Dec 4 00:17:38 CET 2011

Beste mensen,

Ik heb het volgende puzzelstuk. Leuk om het weekend door te komen :)
Om afbeeldingen bij uploaden te croppen naar bepaald formaat heb ik
gebruik gemaakt van een sectionframe en per selectie (verschillende
afbeelding formaten) m.b.v. CASE het volgende aangepast aan
tt_content.textpic in TypoScript.

tt_content.textpic {
  10 >
  20 >

  20 = CASE
  20 {
   key.field = section_frame
   100 = COA
   100 {
    5 = LOAD_REGISTER
    5 {
     afbeelding_width = 199
     afbeelding_height = 151
     quality = 90
    }

    10 = IMAGE
    10 {
     titleText.override.field = titleText
     altText.override.field = altText
     file {
      XY = {register:afbeelding_width},{register:afbeelding_height}
      XY.insertData = 1
      width = {register:afbeelding_width}c
      width.insertData = 1
      height = {register:afbeelding_height}c
      height.insertData = 1
      maxW = {register:afbeelding_width}
      maxW.insertData = 1
      maxH = {register:afbeelding_height}
      maxH.insertData = 1
      import.field = image
      import.wrap = uploads/pics/|
      import.listNum = 0
     }
    }

    110 < .100
    110 {
     5 {
      afbeelding_width = 85
      afbeelding_height = 85
     }
     20.wrap =
    }

    111 < .100
    111 {
     5 {
      afbeelding_width = 75
      afbeelding_height = 50
     }
     20.wrap =
    }
   }
  }
}

etc...

In page TS Config heb ik het volgende toegevoegd:

TCEFORM.tt_content.section_frame {
  removeItems = 1,5,6,10,11,12,20,21
  addItems.110 = 85x85 px
  addItems.111 = 75x50 px
}

etc ...

in flexform verschijnt nu heel netjes mijn aangemaakte afbeelding
formaten en als ik nu een plaatje upload en kies voor een bepaald
formaat (bijv 85x85) dan wordt de afbeelding wel gecropt, maar wel naar
een verkeerd formaat (226x157 px). Bij een andere selectie gaat het ook
niet goed en is de afbeelding net zo groot als de vorige geüploade
afbeelding.

Als ik de TS mijn code uitcommentarieer dan wordt er niets gecropt.

Wat gaat er fout? Het formaat kom ik ook nergens anders tegen, ook niet
als ik kijk in de Object Browser.

Wie maakt me blij?

--
Joost van Berckel