[TYPO3-UG Dutch] Serverbeheer MySQL vraag

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Mon Apr 25 10:23:37 CEST 2011

Hoi allen,

Ik ben benieuwd of iemand een suggestie heeft. We draaien onze TYPO3
omgeving op LINUX Debian en sinds (ik geloof versie 4.3) maakt TYPO3
gebruik van innodb tabellen. Als je niets in mysql ingesteld hebt komt
dit standaard in een ibdata1 bestand te staan. Dit bestand explodeert
en is inmiddels 6 GB. Ik weet inmiddels dat je dit bestand NIET kunt
verkleinen en dat je er maar mee moet leren leven.

Vraag 1: er is een manier om per tabel dit soort innodb bestanden te
genereren. Als je dan een tabel of databse weggooit wordt dit
tenminste wel opgeschoond. Kent iemand die manier en hoe stel je dit
in en hoe kom je dan af van die al bestande 6 GB ibdata1 file?

Vraag 2: Een database geeft aan dat deze 360 MB is. Echter met het
backup command mysqldump --opt etc. wordt het bestand 5 GB !. Dat moet
dus uit die ibdata1 tabel (innodb) data komen.

Wie heeft hier wat zinnigs over te zeggen of wat suggesties? Ik post
het hier maar omdat de TYPO3 debian nieuwsgroep al tijden niet meer
gebruikt wordt.

MvG,

Jordan