[TYPO3-UG Dutch] Typo3 op FreeBSD

Bas v.d. Wiel bas at kompasmedia.nl
Wed Apr 20 10:56:47 CEST 2011

 Hoi Martijn,

 Ergens in je Apache-config in /usr/local/etc/apache22 staat een
 instelling AllowOverrides, en die staat waarschijnlijk op 'none'. Als je
 van 'none' 'all' maakt, zou je site moeten werken. Of FollowSymlinks
 effect heeft, hangt af van hoe je de document root van je site hebt
 ingericht. Dat kan met of zonder symlinks. Logischerwijs volgt daaruit
 dat je mét symlinks ook moet zorgen dat Apache het volgen van symlinks
 toestaat. Ik ga er overigens even van uit dat je nog aan het ontwikkelen
 bent. Een site in productie nemen zonder te weten wat je aan de
 serverkant precies aan het doen bent, is vragen om (security) problemen
 namelijk. Daar zou ik zeker iemand bijhalen die dit stuk van het verhaal
 wél tot in de puntjes beheerst.

 Voor de performance van je webserver is het sowieso beter om de inhoud
 van je .htaccess zoveel mogelijk te verhuizen naar de vaste
 configuratiebestanden van Apache in /usr/local/etc/apache22. Een
 .htaccess wordt bij elke request opnieuw gelezen en geïnterpreteerd
 namelijk, terwijl dat voor de vaste config alleen bij het opstarten van
 Apache gebeurt.

 Groeten,
 Bas