[TYPO3-UG Dutch] Aankondiging TYPO3 4.5 beta1

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sat Nov 20 20:12:23 CET 2010

Deze release lijkt wat prematuur gereleased. Natuurlijk heb ik gezien
hoe de jongens de afgelopen dagen en weken zich uit de naad gewerkt
hebben om alle openstaande punten af te werken. En daarvoor niets dan
lof. Maar m.i. mankeerde er nog te veel en was er veel te weinig getest
om te releasen. Waarom moet die datum zo heilig zijn?

Nu moet ik voorzichtig zijn, want ik heb alleen het intro pakket gezien.
Maar, om een voorbeeld te noemen, het is op z'n minst slordig als de
optie "Tonen", van de popup/contextmenu van een pagina, een scherm toont
van een duitse site in plaats van de betreffende pagina.
Verder is het geen vooruitgang, naar mijn idee, dat de pagetree
voortdurend opgevouwen wordt als de nieuwe Page extensie aan staat.
Natuurlijk en gelukkig is deze uit te zetten.
Ik vind het jammer dat de help functie niet meer uit te zetten is. Maar
dat schijnt de vooruitgang te zijn.
De tegenwerping kan zijn dat het "nog maar" een eerste beta is. Ik vraag
het me af of dit het doekje voor het bloeden mag zijn.
De laatste tijd roepen releases, beta of niet, bij mij het gevoel van
haastwerk op. Jammer.

Het installeren van het intro pakket heeft een aantal problemen waardoor
iemand die nog niet zo vaardig is in TYPO3, en voor dezulken is toch het
intro pakket, totaal de weg kwijt raakt.
Er wordt bv alleen een admin als backend user aangemaakt, i.p.v. de
lijst die op de homepage genoemd wordt. En van die admin werd, bij mij,
het wachtwoord niet herkend. Maar nogmaals, dat zegt niets van de nieuwe
T3 versie (hoop ik).

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg