[TYPO3-UG Dutch] eindelijk een bijdrage van mij :)

Fred Mellink fmlk4u at gmail.com
Sun Nov 14 21:08:38 CET 2010

Hallo,

Iedere keer als ik een email stuurde was het voor een vraag. Want
programmeren is niet mijn ding en veel typo3 aangelegenheden zijn me te
complex. Typoscript genereren is ook niet mijn ding. Hergebruiken van wat
anderen mooi gemaakt hebben is wat ik doe. En intussen leer ik dingen bij.
Recentelijk had ik problemen met de performance van een tweede typo3 site
die ik aand het maken ben . Aangezien de problemen vrij plotseling optraden
had ik primair verdenking bij de hoster. Nu is mijn webhoster niet de
snelste voor typo3 sites (andere sites zijn snel) maar zo traag als het op
gegeven moment was. Verplaatsen van de database naar andere server hielp
niet,
Dus ben ik verder gaan zoeken. Via googlen en files napluizen heb ik het
probleem weten op te lossen.

Op internet vond ik:
Tip #2: use optimizations provided by TYPO3

This is a Backend optimization tip. You can speed up TYPO3 Backend by 100%
(or even more) if you rename several files supplied with TYPO3. These are
_.htaccess files that enable client side caching. There are four of them:

    * typo3/gfx/_.htaccess
    * typo3/mod/user/ws/_.htaccess
    * typo3/sysext/_.htaccess
    * typo3/sysext/t3skin/stylesheets/_.htaccess

Just rename them from _.htaccess to .htaccess, clear browser cache and try
your new faster TYPO3 Backend.

Read more:
http://dmitry-dulepov.com/article/eight-performance-tips-for-your-typo3-web-site.html#comments-form#ixzz15CaOjVdR

Wat bleek: ik hoefde geen htaccess files te hernomen want de underscores
waren al weg. Verder zag ik dat de inhoud van de files hetzelfde is.
Maar typo3/sysext/t3skin/stylesheets/_.htaccess ontbrak volledig. Dus heb ik
hem ingekopieerd. En meteen werkte mijn site weer normaal.

--
Hartelijke groeten, Kind Regards,

Fred Mellink