[TYPO3-UG Dutch] direct mail cronjob

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Tue Nov 2 22:37:01 CET 2010

hi Jordan,

als cron anders reageert dan je vanuit jouw eigen command prompt zou
verwachten,
dan kun je testen door in de cron te zetten : su -
(de-login-die-het-wel-doet) -c "commando-wat-je-uitgevoerd-wil-hebben"
oftewel: cron is een andere user, gaat niet automatisch de .profile of de
.cshrc uitvoeren en kent dus ook niet vanzelf alle paden die je op de
command prompt vanzelf sprekend vindt.
tevens:
cron kent geen beeldscherm interactie (tty) dwz dat als je iets van stdout
of stderr verwacht dan is dat er niet;
een script dat bijv een <return> toetsaanslag verwacht, zal blijven "hangen"
in de cron tenzij de stdin geredirect is naar /dev/null

hope this helps,

Op 2 november 2010 20:28 schreef Jordan van Bergen <
jordanvanbergen at gmail.com> het volgende:

http://www.red-seadog.com
http://www.maakjegeenzorgen.nl