[TYPO3-UG Dutch] Reclameblok voor film

Peter Ruijter peter.ruijter at gmail.com
Wed May 26 21:20:21 CEST 2010

Beste Martijn,

Ja dat is mogelijk, maar of er al standaard een extensie voor is durf ik je
niet te zeggen, maar het concept is vrij eenvoudig op te zetten.

Zorg ervoor dat je twee layers maakt met de id's "banner" en "film", of iets
wat voor jou herkenbaar is. Zorg ervoor dat de z-index van banner lager is
dan die van film, en dat de "film" layer definitie onder de bannerlayer
staat. Zet met CSS voor de banner-layer in ieder geval "display: block",
deze eigenschap ga je straks gebruiken om de banner-layer ook weer te laten
verdwijnen.

Je kunt nu met javascript een timer zetten op de onload van een pagina. Deze
timer ga je gebruiken om na een bepaalde tijd de banner-layer weer te laten
verdwijnen. Dit doe je eenvoudig door met javascript de CSS eigenschap
"display" van de banner-layer te veranderen naar "none".  Doordat de
film-layer onder de banner-layer zit, zal deze layer te voorschijn komen
zodra de display eigenschap van de banner-layer op none wordt gezet.

Kijk ook eens op uitzendinggemist.nl, daar gebruiken ze hetzelfde principe:
http://player.omroep.nl/js/initialization.js.php?aflID=11010502; dit is het
stukje javascript dat wordt gebruikt om een banner voor een aflevering te
plakken. In dit geval: http://player.omroep.nl/?aflID=11010502 (Kijken in de
ziel: Toptrainers).

Ik hoop dat deze uitleg je verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Peter Ruijter
Peterindustries.com
http://www.peterindustries.com