[TYPO3-UG Dutch] checkbox probleem in sfuserregister

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Wed May 19 09:54:49 CEST 2010

Drs. ing. W.S.M. Perquin wrote:
> Het formulier werkt verder geheel alleen de checkboxen niet.
> plugin.tx_srfeuserregister_pi1.formFields aangemeld, dat heb ik gedaan.

En het andere? Heb je in je ext_localconf.php ook aan sr_feuser_register
  verteld dat jouw extensie de TCA heeft uitgebreid? Vrij essentieel,
want sr_feuser_register kan anders niet zien dat er extra velden in
fe_users zitten en hoe die geconfigureerd zijn.

> Alleen de checkbox geeft problemen.
> Nog een suggestie? Of zou het zo out of the box moeten werken. Heb als
> database type een int(11) gegeven. Maar lijkt me dat dat niet het probleem
> mag geven. Via de BE zie je de betreffende velden en kan je alles dus ook
> invullen. Alleen in het formulier komt het niet tot uitting.

BE en FE zijn natuurlijk twee compleet verschillende werelden. Als
sr_feuser_register een veld wel ziet, maar niets met het type kan doen
dan komt er in het formulier iets als 'not supported' te staan. De
extensie ondersteunt niet alles wat in TCA kan; de kans is aanwezig dat
je gewoon een input veld met een getal aantreft. Probeer het en je weet
het...

--
Jigal van Hemert.