[TYPO3-UG Dutch] checkbox probleem in sfuserregister

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Wed May 19 09:03:48 CEST 2010

Drs. ing. W.S.M. Perquin wrote:
> Pfff, ik weet het even niet meer.
>
> Heb voor sf_userregister fe_user uitgebreid met een aantal kolommen.
>
> Dat gaat allemaal goed. De ext_tables.php voor dat gedeelte ziet er als
> volgt uit:
>
> 'tx_merken' => array (
>                         'config' => array (
>                                    'type' => 'check',
> In de template plaats ik de code conform de tutorial dus met
> ###TCA_INPUT_tx_merken###
>
> Echter blijf ik deze melding zien.

Ook in de Constants plugin.tx_srfeuserregister_pi1.formFields uitgebreid
met dit veld?

Ook in ext_localconf.php je extensie aangemeld?
if (TYPO3_MODE=='FE')	{
$GLOBALS['TYPO3_CONF_VARS']['EXTCONF']['sr_feuser_register']['extendingTCA'][]
= 'mynewext';
}

 > Wat me ook opvalt in de database is dat
> wanneer je meerdere vakjes hebt aangevinkt er bijvoorbeeld het getal 31
> staat ipv 1,2,3,4,5

Dat klopt. Een veld van type 'check' is een bit-array, oftewel de eerste
waarde staat in het laatste bit (indien actief, waarde 1), de tweede
waarde in het een na laatste bit (indien actief, waarde 2), etc.
Alle vijf aan, 16 + 8 + 4 + 2 + 1 = 31...

--
Jigal van Hemert.