[TYPO3-UG Dutch] wrappen van content element

Eef Wesselink eef.wesselink at home.nl
Tue May 18 13:12:41 CEST 2010

Beste mensen,

Ik ben bezig met een site met TemplaVoila.
Op een van de pagina's heb ik een content element dat ik wil wrappen in een
div of in een span met een bepaalde class.
Ik wil dat doen middels de page TS.
Ik zou zeggen, moet makkelijk zat te doen zijn, maar ik kom er toch niet
uit. Ik heb bijvoorbeeld al geprobeerd:

"lib.parseFunc_RTE.nonTypoTagStdWrap.addAttributes.P.class = test"

"lib.parseFunc_RTE.nonTypoTagStdWrap.encapsLines.innerStdWrap_all = <div
class="test"> | </div>"

en ook:

"tt_content.encapslines.innerStdWrap_all = <div class="test"> | </div>"

"tt_content.stdWrap.outerWrap = <div class="test"> | </div>"

alsmede:

"RTE.classes.mainBodyText.innerStdWrap_all = <div class="test"> |

En tig variaties hierop, maar ik zie in de broncode van mijn pagina helemaal
niets veranderen en ook niet in de TypoScript Object Browser. Heb me al
helemaal suf gegoogled en tig keer de documentatie doorgeploeterd, maar kan
niets vinden (althans niet iets dat ik begrijp...).

Wat doe ik verkeerd?
Of kan dit alleen in de SetUp? En kan ik het dan alleen voor die ene pagina,
of liever nog alleen voor dat ene stukje content laten werken? (ik wil
eigenlijk alleen maar in m'n root page TS SetUp hebben staan)

De beste oplossing lijkt me eigenlijk om aan de RTE een div of een span met
een class toe te voegen zodat de redacteur daarvoor kan kiezen, maar dat
lijkt me nogal moeilijke stof (heb net het configureren van de RTE voor
mijn gevoel enigszins onder de knie...)
Het zou toch mooi zijn als je in de RTE net als bijvoorbeeld bij
Powermail een class kon toevoegen aan een specifiek stuk content...

Voor het moment heb ik het maar even handmatig in de code toegevoegd in de
RTE, vwb de FrontEnd is de rendering dan uiteraard OK, maar voor een
redacteur totaal niet inzichtelijk, niet zelf toe te passen en
makkelijk "stuk" te maken.

BTW: uiteraard zou ik een FCE aan kunnen maken voor deze pagina, maar 1
regeltje code in de page SetUp lijkt me toch wat eleganter in dit geval en
daarnaast ook eenvoudiger voor een redacteur (minder "lastige" keuzes).

Met vriendelijke groet,

Eef Wesselink
mictoss