[TYPO3-UG Dutch] Frontend video plaatsen

Daniel Doesburg | Doesburg.biz daniel at typo3-nl.eu
Thu Mar 18 00:48:04 CET 2010

Op 17-3-2010 22:34, Jigal van Hemert schreef:

> Je zou iets met dam / dam_frontend / air_filemanager / ... kunnen
> bouwen? Hoe die combinatie het afbeelden/afspelen van video's regelt heb
> ik niet geprobeerd. Wel meen ik me te herinneren dat een thumbnail van
> een video nog een wens was.

Hoi Jigal,

Dank voor je antwoord. Ik ben niet zo'n DAM-fan, dus als het er zonder
kan . . .
Nu was ik juist vanavond wat aan het spelen met het nieuwe package van
de WEC. En daar hadden ze in de frontend editor ook de mogelijkheid om
video's in te bouwen. 'k Kreeg nog wel een vette foutmelding, maar het
idee sprak me wel aan.

Ik denk dat je bij video's, meer nog dan op een forum, er heel erg
bovenop moet zitten om troep te voorkomen. Dus misschien is een
formulier met de juiste gegevens ook wel voldoende. Ik denk dat er heel
veel voor pleit om de bestanden niet op de eigen server te hebben maar
te embedden van Vimeo of Youtube.

Kortom, nog veel zoek-, denk- en overlegwerk nodig.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg